Budapest2008.reismee.nl

Schoolweek 11 and lots of christmas!!

Budapest 30 November (Sara)

Liefste dagboek,

Weeral een week verder en voor we het beseffen is het nog maar drie weken voor onze terugkeer! De vakantie is weer ingetreden alleen is het deze keer iets meer leren geblazen dan de vorige malen. Na deze week volgen twee weken van examens die allemaal hopelijk goed zullen verlopen en daarna wordt het tijd om ons Budapest-leventje vaarwel te zeggen! Maar vooreerst:

Maandag 24 November: Op het programma van dee avond stond de heuse Portugese and French evening/ dinner! Claudia en Davide hadden heuse inkopen gedaan om voor iedereen heel wat eten voor te schotelen en Cécile heeft haar best gedaan om iedereen te voorzien van tonnen crepes al dessert! We hielpen waar we konden en ikzelf heb ondertussen vele ramen voorzien van een beetje fake-snow met figuurtjes (u kent het wel, sfeer!!). We zaten weer met z'n twintig'en aan tafel met veel te weinig borden en bestek maar wij kunnen delen!!!

Deze avond was het ook een beetje feest voor Claudia haar verjaardag en we hadden al cadeautje een t-shian de university gekocht met al onze namen erop (ooh). Er werd nog een bar-ke gezet erna helaas zonder mezelve wegens te moe na Bratislava!!

Dinsdag 25 November: Om 8u ‘smorgens stond er weer een examen conditioning op het programma which we passed without troubles! In de avond zijn cecile Hanne en ik weer naar de grote zaal getrokken om een de mega-aerobic les deel te nemen van onze teacher! Heel grappig maar best vermoeiend! Daarna zijn we met enkelen richting the cinema getrokken in Mom park en hebben nr Vicky Christina Barcelona gekeken! Leuke en gezellige evening!!

Woendag 26 November: We wouden na de lessen nog maals gaan klimmen maar wegens twee platte banden en een fietspomp die niet werkte zijn we thuis gebleven en hebben gekookt voor de tramgangers die wel klommen. In de avond trokken we met stuk of 9 richting Merlin aan deak ferenc en er was een heerlijk concert bezig van jazz met live zang enal!! Heel sjiek en we hebben dan ook een bescheiden danske geplaceerd! Het was the name's birthday van stergios en hij trakteerde meermaals iedereen!! Name's dag is bij hun soms belangrijker dan de verjaardag vandaar! Wegens bike problems zijn we te voet nr huis gemoeten maar de weg was leuk en kort dan verwacht!

Donderdag 27 November: Hanne en ik zijn (na het repareren van de fiets) naar het ticketbureau gegaan en zijn nu in het bezit van ons retour ticketje van de bus!! Alles is dus in orde voor d afvaart!! Erna zijn we met Gabo en cecile naar een photo exhibition gegaan die wel de moeite was maar wel wat choatisch leek! Hanne en ik zijn de Christmas market gaan bezoeken in Vörösmarty ter en die mag er wel wezen!! Supergezellige kraampjes met van alle leuke dingetjes, wijn, potten en vanalles en vooral de Kurtöskalacs (het beste van suiker en deeg). Als jullie ooit in budapest komen zoek er naar want het is een must!! In de avond hebben we een friends marathon gehouden en we zijn een heel stuk opgeschoten want onze achterstand is groot!!

Vrijdag 28 November: Jawel de kaap van drie maand is gepasseerd! Officialy three months in BUdapest! Nog slechts een te gaan! We zijn met z'n allen richting de Christmas market getrokken maar wegens te veel volk en veel wachten heb ik het kopen nog wat uitgesteld! Erna zijn we met een stuk of 8 naar Gödör Klub getrokken waar een heerlijk blues concert was! Joanne and Karen Carrolle uit USA! Was echt de moeite en we zijn lang blijven plakken. We waren uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van Andrei (italiaan) maar eenmaal aangekomen hoorden we dat de police was langsgeweest en dus geen mensen meer! We kwamen ze tegen op straat, de meesten zwaar dronken en met hen zijn we naar een ska party getrokken!! Eerst waren we met weinigen maar later veranderde the place in een heus erasmusfeestje met zwaar dansende Bulgaarse wijven en veel gedweil langs alle kanten!! Pablo raakte enkel kledingstukken kwijt?? En Davide heeft de hele wc ondergekotst en is bij thuiskomst met de deur 'in huis gevallen'. The day after was voor iedereen even afkoelen...

29 November: We hebben na uitslapen een studyke geplaceerd en cecile en ik zijn erna naar de Christmas market teruggekeerd en hebben al vele koopjes gedaan! Normaal gingen we naar een reklame festival gaan maar wegens te duur en geen tickets op voorhand hebben we onze plannen verlegd en hebben we twee movies bekeken! Waar ik in slaap ben gevallen en niet meer ben wakker geworden voor deze ochtend!!

Nu woensdag vertrekken we om 7u morgens naar Praag in Tjechie om er vier dagen vanalles te doen en erna komen de examens!!! Het einde is (helaas) in zicht maar de goesting om alle vrienden nog eens te zien en vast te pakken komt er ook wel aan!

Tot snel iedereen en hou jullie taai!!!

Sara

Pieter